2ο εξάμηνο σπουδών
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να:
Το μάθημα στοχεύει να καταρτίσει τους φοιτητές/τριες σε θεωρητικά μοντέλα και θεωρίες της Κοινωνικής Ψυχολογίας που έχουν εφαρμογές σε θέματα αγωγής και προαγωγής της υγείας, με ιδιαίτερη έμφαση σε κοινωνικά μοντέλα πρόβλεψης της συμπεριφοράς σε ζητήματα φροντίδας της υγείας και της ασθένειας. Περιλαμβάνει την κοινωνική νόηση με επίκεντρο τη γνωστική επεξεργασία πληροφοριών, την κατηγοριοποίηση, τα γνωστικά σχήματα, την αντίληψη ατόμων και ομάδων και τη θεωρία της αιτιακής απόδοσης, με εφαρμογές στις αιτιακές αποδόσεις της ασθένειας. Περιλαμβάνει επίσης την ασυμφωνία στάσεων και συμπεριφοράς και τις σχετικές θεωρίες της Λογικής Πράξης και της Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς, τη Θεωρία της Κοινωνικής Σύγκρισης, τη Θεωρία της Κοινωνικής Ταυτότητας, τις στερεοτυπικές αντιλήψεις και την προκατάληψη, με έμφαση σε εφαρμογές στις διακρίσεις και την προκατάληψη εις βάρος ατόμων και ομάδων ασθενών, καθώς και την ηλικιακή ομάδα των πρεσβύτερων (aging). Αναλύονται ειδικότερα θέματα επικοινωνίας σε χώρους και πλαίσια εφαρμογής προγραμμάτων κοινωνικής στήριξης ασθενών, σχεδιασμού προγραμμάτων προαγωγής της υγείας, επικοινωνίας γιατρού-ασθενούς, καθώς και ειδικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο ρόλος του ασθενούς, των καθηκόντων και των υποχρεώσεών του, κυρίως σε περιπτώσεις χρονίων ασθενών. Τέλος, το μάθημα επιδιώκει την ευαισθητοποίηση στην έννοια της ψυχολογικής παρέμβασης και της ψυχοθεραπείας ως ψυχοκοινωνικών γεγονότων, τα οποία συμβάλλουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας αλλά και παρουσιάζουν διαπολιτισμική διαφοροποίηση.