Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ Προαγωγή & Αγωγή Υγείας

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

2ο εξάμηνο σπουδών

Μαθησιακοί στόχοι

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • γνωρίζουν τα διάφορα στυλ συμβουλευτικής
    να κατανοήσουν το πνεύμα, τις αρχές και τις βασικές δεξιότητες της κινητοποιητικής συνέντευξης (Μotivational interviewing)
  • εκφράζουν ενσυναίσθηση
  • αναπτύσσουν θεραπευτική συμμαχία/συνεργασία
  • κατανοούν τη διαπραγμάτευση στο πλαίσιο ανάπτυξης ενός πλάνου δράσης
  • κατανοούν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν σύντομες παρέμβασης αλλαγής συμπεριφοράς στο χώρο των υπηρεσιών υγείας
  • κατανοούν πως μπορούν να  χρησιμοποιήσουν την κινητοποιητική συνέντευξη στο χώρο του σχολείου

Περιεχόμενο μαθήματος

Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές/τριες εξοικειώνονται σε μοντέλα επικοινωνιακής και συμβουλευτικής προσέγγισης με έμφαση στο μοντέλο της συνέντευξης για κινητοποίηση. Το μάθημα δίνει επίσης τη δυνατότητα στους φοιτητές/τριες να εξασκηθούν στις δεξιότητες της συμβουλευτικής διαδικασίας. Συγκεκριμένα το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:

  • Εισαγωγή στη σύντομη συμβουλευτική στις υπηρεσίες υγείας
  • Η προσωποκεντρική προσέγγιση
  • Έκφραση ενσυναίσθησης
  • Ανάπτυξη θεραπευτικής συμμαχίας
  • Το διαθεωρητικό μοντέλο αλλαγής συμπεριφοράς
  • Τo μοντέλο συμβουλευτικής “5Αs”
  • Το πνεύμα της κινητοποιητικής συνέντευξης/motivational interviewing (ΜΙ)
  • Οι 4 βασικές διαδικασίες της ΜΙ
  • Κινητοποιητική συνέντευξη: Open questions, Affirmations, Reflective listening, and Summary reflections (OARS)
  • Συζήτηση αλλαγής: Desire, Ability, Reasons, Need – Commitment, Actuation, Taking Steps (the DARN-CAT of change talk)
  • H κινητοποιητική συνέντευξη στο σχολικό περιβάλλον
  • Τεχνικές γνωσιακής συμπεριφορικής θεραπείας Ι & ΙΙ