2ο εξάμηνο σπουδών
Μαθησιακοί στόχοι
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν τα διάφορα στυλ συμβουλευτικής
να κατανοήσουν το πνεύμα, τις αρχές και τις βασικές δεξιότητες της κινητοποιητικής συνέντευξης (Μotivational interviewing) - εκφράζουν ενσυναίσθηση
- αναπτύσσουν θεραπευτική συμμαχία/συνεργασία
- κατανοούν τη διαπραγμάτευση στο πλαίσιο ανάπτυξης ενός πλάνου δράσης
- κατανοούν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν σύντομες παρέμβασης αλλαγής συμπεριφοράς στο χώρο των υπηρεσιών υγείας
- κατανοούν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κινητοποιητική συνέντευξη στο χώρο του σχολείου
Περιεχόμενο μαθήματος
Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές/τριες εξοικειώνονται σε μοντέλα επικοινωνιακής και συμβουλευτικής προσέγγισης με έμφαση στο μοντέλο της συνέντευξης για κινητοποίηση. Το μάθημα δίνει επίσης τη δυνατότητα στους φοιτητές/τριες να εξασκηθούν στις δεξιότητες της συμβουλευτικής διαδικασίας. Συγκεκριμένα το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:
- Εισαγωγή στη σύντομη συμβουλευτική στις υπηρεσίες υγείας
- Η προσωποκεντρική προσέγγιση
- Έκφραση ενσυναίσθησης
- Ανάπτυξη θεραπευτικής συμμαχίας
- Το διαθεωρητικό μοντέλο αλλαγής συμπεριφοράς
- Τo μοντέλο συμβουλευτικής “5Αs”
- Το πνεύμα της κινητοποιητικής συνέντευξης/motivational interviewing (ΜΙ)
- Οι 4 βασικές διαδικασίες της ΜΙ
- Κινητοποιητική συνέντευξη: Open questions, Affirmations, Reflective listening, and Summary reflections (OARS)
- Συζήτηση αλλαγής: Desire, Ability, Reasons, Need – Commitment, Actuation, Taking Steps (the DARN-CAT of change talk)
- H κινητοποιητική συνέντευξη στο σχολικό περιβάλλον
- Τεχνικές γνωσιακής συμπεριφορικής θεραπείας Ι & ΙΙ