Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ Προαγωγή & Αγωγή Υγείας

ΧΡΥΣΗ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ

Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας,
Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ.

Η ΔρΧρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου είναι Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Διευθύντρια του ΠΜΣ «Σχολικής Ψυχολογία» και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας. Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις ΗΠΑ, στο Πανεπιστήμιο Harvard, όπου πήρε το Master και το Certificate of Advanced Studies στην Εξελικτική Ψυχολογία, και στη συνέχεια στο University of California, Berkeley, όπου πήρε το Διδακτορικό Δίπλωμα στη Σχολική  Ψυχολογία και εργάστηκε ως επιστημονική συνεργάτιδα. Έχει διατελέσει Postdoctoral Research Fellow και επιστημονική συνεργάτιδα στο Max-Planck Institute for Human Development and Education του Βερολίνου.

Η Δρ. Χατζηχρήστου εκλέχτηκε πρόσφατα μέλος του Executive Board of Trainers of School Psychologists, USA και President-elect of the International School Psychology Association. Είναι μέλος του Graduate Education Committee of the National Association of School Psychologists, USA και Board member of the International Institute of School Psychology, University of California, Santa Barbara. Έλαβε επίσης τα βραβεία ISPA Outstanding International Scholar Award (2010) και ISPA Presidential Citation Awards (2016 and 2017).

Το ερευνητικό και συγγραφικό της έργο συμβάλλει στην οριοθέτηση του κλάδου της Σχολικής Ψυχολογίας στην Ελλάδα, καθώς και στο σχεδιασμό, στην εφαρμογή και την αξιολόγηση προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα και στη διασύνδεση του Πανεπιστημίου με τα σχολεία και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Το έργο της αναφέρεται σε θέματα σχολικής ψυχολογίας, προσαρμογής και στήριξης ευάλωτων ομάδων μαθητών, προαγωγής της ψυχικής υγείας και της ψυχικής ανθεκτικότητας στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και σε θέματα συμβουλευτικής εκπαιδευτικών και γονέων, διαλεκτικής ψυχολογικής συμβουλευτικής, και συμβουλευτικής για τη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα. Έχει επίσης ασχοληθεί με την ανάπτυξη εναλλακτικών μοντέλων παροχής σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών, με το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης και παρεμβατικών προγραμμάτων σε επίπεδο συστήματος, σε σχολεία και Ιδρύματα στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ασχολείται επίσης με πολυπολιτισμικά θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στη Σχολική Ψυχολογία καθώς και με την ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας σε διεθνές επίπεδο. Πολλές μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και βιβλία. Στα έργα της περιλαμβάνονται τα πολλά Ελληνικά και ξενόγλωσσα βιβλία . Βάσει Scopus έχει 102 δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με 1308 βιβλιογραφικές ετερο-αναφορές και h-index 17 (15/12/2022).